spory pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami będącymi członkami e-Izby mającymi swoją siedzibę w Polsce, prowadzącymi sprzedaż towarów lub usług przez Internet
a) jego przedmiot wykracza poza kategorie sporów objętych właściwością e-Izby,
b) konsument przed złożeniem wniosku o wszczęcie postępowania przed e-Izbą nie podjął próby kontaktu z przedsiębiorcą-członkiem e-Izby i bezpośredniego rozwiązania sporu,
c) spór jest błahy lub wniosek o wszczęcie postępowania przed e-Izbą spowoduje uciążliwości dla drugiej strony,
d) sprawa o to samo roszczenie między tymi samymi stronami jest w toku albo została już rozpatrzona przez podmiot uprawniony, inny właściwy podmiot albo sąd,
e) wartość przedmiotu sporu jest niższa niż 50 EUR albo wyższa niż 5000 EUR (lub równowartość tych kwot w przeliczeniu na złote polskie po średnim kursie NBP z dnia złożenia wniosku o wszczęciu postępowania przed e-Izbą),
f) konsument uchybił określonemu w p. 1.14. Regulaminu e-Izby terminowi do złożenia wniosku o wszczęcie postępowania przed e-Izbą,
g) rozpatrzenie sporu spowodowałoby poważne zakłócenie działania e-Izby.