spory pomiędzy pasażerami a przewoźnikami kolejowymi, zarządcami infrastruktury kolejowej, właścicielami dworca bądź zarządzającymi dworcem
a) jego przedmiot wykracza poza kategorie sporów objęte właściwością Rzecznika,
b) wnioskodawca nie podjął przed złożeniem wniosku o wszczęcie postępowania próby kontaktu z drugą stroną i bezpośredniego rozwiązania sporu,
c) spór jest błahy lub wniosek o wszczęcie postępowania przed Rzecznikiem spowoduje uciążliwości dla drugiej strony,
d) sprawa o to samo roszczenie między tymi samymi stronami jest w toku albo została już rozpatrzona przez Rzecznika, inny właściwy podmiot albo sąd,
e) wartość przedmiotu sporu jest niższa od 10 zł lub wyższa od 20 000 zł,
f) wnioskodawca złożył wniosek o wszczęcie postępowania po upływie roku od dnia, w którym podjął próbę kontaktu z drugą stroną i bezpośredniego rozwiązania sporu,
g) rozpatrzenie sporu spowodowałoby poważne zakłócenie działania Rzecznika.
Możesz się zwrócić do Rzecznika o pomoc w
rozwiązaniu sporu z przedsiębiorcą, gdy
poniosłeś straty finansowe, na przykład
w związku z opóźnieniem pociągu, utratą
połączenia, zniszczeniem bagażu lub
uszkodzeniem ciała.
Jeżeli chcesz polubownie rozwiązać swój spór
w postępowaniu przed Rzecznikiem Praw Pasażera
Kolei, wypełnij interaktywny formularz
wniosku dostępny na stronie internetowej:
www.pasazer.gov.pl
Domagasz się rekompensaty finansowej, a przewoźnik kolejowy
lub zarządca dworca nie uwzględnił Twojej reklamacji?
Możesz zwrócić się o pomoc do Rzecznika Praw Pasażera Kolei.
Uważasz, że zostały naruszone Twoje prawa jako pasażera?
Możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.