spory pomiędzy konsumentami a liniami lotniczymi
a) jego przedmiot wykracza poza kategorie sporów objęte właściwością Stowarzyszenia Praw Pasażerów Przyjazne Latanie,
b) konsument przed złożeniem wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich nie podjął próby kontaktu z drugą stroną i bezpośredniego rozwiązania sporu,
c) spór jest błahy lub wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich spowoduje uciążliwości dla drugiej strony,
d) sprawa o to samo roszczenie między tymi samymi stronami jest w toku albo została już rozpatrzona przez podmiot uprawniony, inny właściwy podmiot albo sąd,
e) wartość przedmiotu sporu jest wyższa od ustalonego progu finansowego w § 1 pkt 2 Regulaminu, tj. 6000 zł,
f) rozpatrzenie sporu spowodowałoby poważne zakłócenie działania Stowarzyszenia Praw Pasażerów Przyjazne Latanie.