spory pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami
a) jego przedmiot wykracza poza kategorie sporów objęte właściwością Arbitra Bankowego,
b) konsument nie dopełnił wymogów, o których mowa w § 9 ust. 2 Regulaminu, tj. nie dołączył do wniosku dokumentu potwierdzającego zakończenie postępowania reklamacyjnego w banku lub oświadczenia, iż w terminie 30 dni konsument nie uzyskał z banku odpowiedzi na swoją skargę,
c) spór jest błahy lub wniosek o wszczęcie postępowania przed Arbitrem Bankowym spowoduje uciążliwości dla drugiej strony,
d) sprawa o to samo roszczenie między tymi samymi stronami jest w toku albo została już rozpatrzona przez Arbitra Bankowego, inny właściwy podmiot albo sąd,
e) wartość przedmiotu sporu jest wyższa niż 12 000 zł, zaś w przypadku sporów dotyczących kredytów hipotecznych - gdy wartość przedmiotu sporu jest wyższa niż 20 000 zł,
f) rozpatrzenie sporu spowodowałoby poważne zakłócenie działania Arbitra Bankowego.